ARCO TELESYSTEM blir SVENSKA DIGITAL!

Report this content

Marknaden har förändrats och ARCO med den! Efterfrågan på stabila och säkra nätverk ökar och för ARCO är det en naturlig förändring att profilera om sig, samt komplettera med nya produkter och tjänster. Bolagets kunddialog handlar, numera till en allt större del, om att säkerställa infrastrukturen som ska bära och prioritera många olika typer av tjänster t.ex. molnbaserade hanteringssystem, molnbaserade ERP/CRM system, VoIP och Streaming, för att nämna några. Detta skapar nya behov och nya krav på säkerhet, belastningshantering samt prioritering av trafik. Med WIFI, LAN och SD-WAN som tjänst så är det nu möjligt, inte bara för stora företag utan även små och medelstora företag, att få Enterprisekvalitet till sina nätverkslösningar.

ARCO har sedan starten levererat professionella produkter och systemlösningar för distribution av rörlig bild. Man har även sedan många år tillbaka levererat kompletta system- och tjänstelösningar för IT-nätverk samt enskilda produkter som kompletterar befintliga nätverk. Efter 25 år i branschen så förnyar ARCO namnet till SVENSKA DIGITAL, lanserar en ny hemsida och går in i en ny spännande fas.

Man har tagit in Marcus Andersson som ny VD, med lång erfarenhet av nätverksförsäljning och tjänsteförsäljning samt marknadsföring ifrån företag som Dragonwave-X, Verizon, Ericsson och Nokia. Marcus Andersson är också en mentor för Almi och har även agerat som en mentor hos SE Forum, en icke vinstdrivande organisation som arbetar för att stötta och inspirera ansvarstagande företagslösningar.

”ARCO imponerade mig med sin djupa nätverkskompetens, de har lyckats att ta kontrakt i en hårt konkurrensutsatt marknad. De har gjort detta med sitt fokus på kundens behov och potential. Redan från första kundkontakt så lyckas man slående ofta identifiera det man ska koncentrera sig på för att skapa en bättre IT-miljö. Detta tillsammans med att rulla upp ärmarna och leverera det man lovat har möjliggjort att få kunder som Telia, Skistar och Telenor. Man ser tydligt den nära relation man har till sina kunder och den djupa IP-kunskap som finns. När man tittar på deras systemintegrationer så hittar man stabila och komplexa installationer med flera tusen enheter”, säger Marcus Andersson.

”Med denna expansion, förnyelse och förtydligande av vår portfölj så kommer Marcus Andersson med sin erfarenhet av marknadsanalys och affärsutveckling, positionera Svenska Digital som det naturliga förstahandsvalet för företag som har ett behov av att anpassa näten till dagens och morgondagens tjänster”, säger styrelseordförande Anders Daniels.

Mediakontakt:
media@svenskadigital.se

Sjöängsvägen 11
192 72 Sollentuna
www.svenskadigital.se

Om svenska digital

Svenska digital är en erfaren, proaktiv och nära leverantör av nätverkstjänster, företaget använder den senaste tekniken ifrån marknadsledande leverantörer. Lösningarna möjliggör för deras kunder att möta de ökande kraven på bandbredd snabbt och kostnadseffektivt. Den grundläggande applikationen av deras portfölj är nätverksinfrastruktur, så som LAN, WIFI och SD-WAN. Företaget levererar produkter, nätverksdesign, integration och övervakning av IT-nätverk. Med Svenska digital så får ni ett övervakat homogent, effektivt och stabilt nät.

Svenska Digital är placerat i Stockholm med kunder i hela norden.