Svenska Franchise Föreningen inleder partnerskap med BrandFactory

Report this content

BrandFactory blir ny guldpartner till Svenska Franchise Föreningen, branschorganisationen för alla de svenska företag som drivs med franchise som affärsmodell. Idag omsätter franchiseföretag i Sverige över 300 miljarder kronor och sysselsätter över 150 000 människor. – Med BrandFactory i vårt nätverk får våra medlemsföretag tillgång till den marknadsledande aktören i Norden inom visuell kommunikation och anpassade IT-system för franchiseföretag, säger Johan Martinsson, vd på Svenska Franchise Föreningen.

BrandFactory blir en av sex guldpartners till Svenska Franchise Föreningen. De representerar alla olika verksamheter och kompetenser som är viktiga för organisationens medlemsföretag.

– Alla våra guldpartners är ledande inom sina respektive erbjudanden och bidrar till att uppmärksamma och ge legitimitet till en företagsform som växer kraftigt och som hjälper företag och idéer att expandera. Samtidigt innebär franchise en möjlighet för entreprenörer och engagerade företagare att starta en egen verksamhet med en beprövad affärsmodell och ett etablerat varumärke, säger Johan Martinsson.

Som guldpartner till Svenska Franchise Föreningen står BrandFactory bakom priset ”Årets marknadsförare” som varje år delas ut vid den Svenska Franchisegalan, där berömvärda insatser inom franchise det senaste året uppmärksammas och belönas. Priset tilldelas den franchisegivare som använt marknadsföring på ett innovativt och effektivt sätt för att stödja och utveckla sina franchisetagares affär.

– BrandFactory är en helhetsleverantör av allt som har att göra med profilering och visuell kommunikation. Allt från analoga och digitala skyltar till fordonsreklam, foliering, fasadskyltar, fordonsdekorer, evenemang, utställningar, mässor och trycksaker. Vi har redan idag flera av Svenska Franchise Föreningens medlemmar som våra kunder och ser fram emot att knyta fler kontakter och växa ytterligare tillsammans med föreningens medlemsföretag, säger Johan Stålhäll, grundare av BrandFactory.

Redan idag arbetar BrandFactory bland annat tillsammans med franchiseföretagen McDonalds, O´Learys och Däckskiftarna.

– Vi har under de senaste åren utvecklat vårt erbjudande och hittat en arbetsmodell där vi med ett brett erbjudande och skräddarsydda IT-system kan avlasta den centrala ledningen i en franchiseorganisation. Det innebär att vi idag är en effektiv ”one-stop-shop” av produkter och tjänster som synliggör varumärket och som gör livet lite enklare för nordiska franchiseföretag, säger Johan Stålhäll.

För mer information:

Johan Martinsson, vd Svenska Franchise Föreningen. Tel: 0708-93 66 50. E-post: johan@svenskfranchise.se

Johan Stålhäll, grundare av BrandFactory. Tel: 070-518 24 50. E-post: johan.stalhall@brandfactory.se

www.svenskfranchise.se

www.brandfactory.se

Svenska Franchise Föreningen har som ändamål att sprida kunskap om franchising och att verka för att franchising bedrivs på ett klanderfritt sätt. Visionen är att franchising ska uppfattas som en allmänt accepterad och uppskattad företagsform i Sverige. Svenska Franchise Föreningen står även i kontakt med en fristående etisk nämnd som erbjuder tolkning och tillämpning av etiska frågor inom franchising.