Permelin Berg lämnar Nordea Tour

Louise Permelin Berg lämnar sitt uppdrag som vd för Nordea Tour efter drygt fyra år. I en övergångstid kommer Nordea Tour att drivas av personal inom både SGF och PGA.

- Jag vill leva som jag lär och min tes är att man inte ska stanna för länge i en position. Jag har haft ansvar för Nordea Tour sedan 2009 och det har varit oerhört inspirerande och roligt. Tiden har gått fort, som den gör när man trivs, och jag är stolt över vad jag har åstadkommit. Men nu är jag sugen på att styra min kreativitet i en ny riktning, jag har många idéer som jag skulle vilja utveckla och jag har även fått en del förfrågningar under de här åren, motiverar Louise Permelin Berg sitt beslut.

Svenska Golfförbundets generalsekreterare Gunnar Håkansson, tillika ordförande i Nordea Tour, har förståelse för Louise beslut men beklagar att Nordea Tour nu förlorar en kraft med mycket erfarenhet och kompetens.

- Louise har jobbat väldigt dedikerat med Nordea Tour och helt klart har touren utvecklats under hennes ledning, inte minst på damsidan genom kopplingen till LET Access tour.

Tills vidare kommer Nordea Tour att drivas av personal inom både SGF och PGA i avvaktan på en permanent lösning enligt Gunnar Håkansson. Mikael Sorling (PGA) blir tillförordnad vd och ansvarig för spelarkontakter, Håkan Stålbro (SGF) ansvarar för arrangörsklubbar, Mikael Åbom (SGF) för sponsorsfrågor och Roger Andersson (SGF) för kommunikationsfrågor.

Nordea Tour är Sveriges professionella golftour för damer och herrar. Touren har funnits sedan 1984 och arrangeras av Svenska Golftourerna AB, som ägs av PGA Sweden och Svenska Golfförbundet. Touren har fostrat de svenska stjärnorna som tävlar på världens olika tourer. Under 2013 finns totalt 24 tävlingar på touren, 14 för herrar och tio för damer. Läs mer om touren här: www.nordeatour.se

För ytterligare information, kontakta SGF:s generalsekreterare Gunnar Håkansson, tel nr 08-622 15 25 eller via e-post gunnar.hakansson@golf.se