Uppdaterad Grönt Kort finns nu i Golfbokhandeln

Beställ 2016 års inspirerande utbildningsmaterial med bok och sajt som gör det roligare att börja med golf.

Nu finns den uppdaterade versionen av Grönt Kort, golfens utbildning för nya spelare, tillgänglig för beställning på Golfbokhandeln. Materialet är framtaget av Svenska Golfförbundet (SGF) och SISU Idrottsböcker och består av ett tryckt häfte med tillhörande webbplats.

Det var fyra år sedan Grönt Kort-utbildningen moderniserades och det tryckta materialet kompletterades med en sajt med digitalt material i form av filmer, tester och fördjupning. Det togs emot väldigt väl bland både utbildare och kursdeltagare. 2016 års upplaga följer samma koncept och tar på ett inspirerande sätt upp golfens olika slag, golfvett, regler och uppvärmningsövningar. Nyheterna är ett uppdaterat regelavsnitt, större fokus på uppvärmning och fysträning samt nya praktiska övningar.

– Den reviderade Grönt Kort-utbildningen bygger vidare på succén från 2012 och har nu blivit ännu mer modern och inspirerande för dem som vill börja spela golf. Materialet andas idrott, hälsa och friskvård och är utformat för att göra det roligare och enklare att komma igång, säger Daniel Rosendahl, ansvarig för Grönt Kort på Svenska Golfförbundet.

På den uppdaterade Grönt Kort-sajten finns en inspirerande introduktionsfilm till golfen som bland annat kan användas av golfklubbar och tränare för att marknadsföra sina Grönt Kort-kurser. Filmen kan ses i sin helhet här.

Beställ utbildningsmaterialet här.

För mer information, kontakta:
Daniel Rosendahl, projektledare Grönt Kort, daniel.rosendahl@golf.se