Arja Taaveniku utsedd till ny styrelseordförande i Svenska Handelsfastigheter

Svenska Handelsfastigheter har utsett Arja Taaveniku till ny styrelseordförande. Arja har många års erfarenhet av ledande positioner i internationell miljö inom IKEA-sfären samt som koncernchef för Ikano-gruppen. Hon har även varit Chief Offer and Supply Chain Officer vid den brittiska detaljhandelskedjan Kingfisher.

Ikano inrymmer en rad verksamheter inom bland annat bank, försäkring, fastigheter samt detaljhandel. Arja Taaveniku sitter även i styrelsen för Handelsbanken, Mekonomen och Nobia.

”Jag är glad att vi har lyckats attrahera en så erfaren person som Arja till vår styrelse. Arja har omfattande erfarenhet av detaljhandel och kunderbjudanden både som operativ chef och i egenskap av styrelseledamot”, säger Lennart Sten, valberedningens ordförande.

Arja Taaveniku utsågs till ordförande i samband med Svenska Handelsfastigheters årsstämma.

Lennart Sten, valberedningens ordförande

lennart.sten@handelsfastigheter.se

Denna information är sådan information som Svenska Handelsfastigheter är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 juni 2020 kl. 12:15 CET.