ChopChop Asian Express etablerar sig vid Tornby handelsplats i Linköping

Stockholm den 25 augusti 2020

Svenska Handelsfastigheter har tecknat avtal med snabbmatskedjan ChopChop Asian Express avseende en restauranglokal om drygt 400 kvm vid Tornby handelsplats i Linköping. Avtalet är tecknat på 20 år med planerad invigning i oktober 2021.

”Vi ser fram emot att få välkomna en ny stark hyresgäst till Tornby som vi tror kommer att bidra till att stärka handelsplatsens attraktionskraft ytterligare”, säger Benny Andersson, Regionansvarig Syd.

Svenska Handelsfastigheter inleder byggarbetet så snart nödvändiga tillstånd erhållits.

ChopChop utgörs av ett knappt 30-tal restauranger och kedjan var först i Skandinavien om att erbjuda ”drive thru” med inriktning på det asiatiska köket.

Benny Andersson, Regionansvarig Syd
benny.andersson@handelsfastigheter.se