Delårsrapport januari-mars 2017

• Hyresintäkter 61,8 Mkr (49,2)
  • Driftnetto 49,3 Mkr (37,6)
  • Resultat efter skatt 29,6 Mkr (-25,9)
  • Direktavkastning rullande 12 månader 5,73 %
  • Soliditet per 31 mars 17 (1) %

”Resultatet ligger i nivå med förväntningarna. Ökningen av hyresintäkter och driftnetto jämfört med tidigare år är främst drivet av förvärv. Ett fåtal nyuthyrningar och omförhandlingar har lett till extremt låg vakansgrad i portföljen samt höjda hyror. Bolaget arbetar aktivt på att sänka kostnader och bedömer att resultatet kommer ses om sex-nio månader”, säger VD Lennart Sten i en kommentar.

E-post: thomas.holm@handelsfastigheter.se

Denna information är sådan information som Svenska Handelsfastigheter är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 maj kl. 07.00 CET.

Taggar: