Emitterar tvååriga gröna obligationer för 250 Mkr till 3M Stibor+123 bps

Svenska Handelsfastigheter emitterar gröna obligationer för 250 Mkr med slutligt förfall den 4 maj 2023. Obligationerna är seniora, icke säkerställda och löper med en kupong om tremånaders Stibor + 123 bps.

Efter emissionen har Svenska Handelsfastigheter en utestående stock om totalt 1 420 Mkr i gröna obligationer. Emissionen görs inom ramen för det MTN-program som bolaget etablerade 2020 med en total låneram om 3,0 Mdr kr för upplåning i obligationsmarknaden. Ramverket möjliggör emissioner av gröna obligationer.

Emissionerna av gröna obligationer är en del i Svenska Handelsfastigheters arbete med att bedriva en långsiktigt hållbar verksamhet.

Denna information är sådan information som Svenska Handelsfastigheter är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 april 2021 kl. 15:40 CET.

Svenska Handelsfastigheter

Tel: 010 10 141 00 Fax: 010 10 140 65