Fortsätter expandera med ny Snabbgross vid Härlövs handelsplats i Kristianstad

Stockholm den 20 september 2023

Svenska Handelsfastigheter fortsätter att satsa och expandera vid Härlövs handelsplats utanför Kristianstad. Detta sker genom att en ny Snabbgross beräknas slå upp dörrarna under det första halvåret 2025.

Svenska Handelsfastigheter har tecknat ett hyresavtal med Axfoodkoncernen om att uppföra nya lokaler om cirka 2 500 kvm vid Härlöv, som är en av Skånes mest kompletta handelsplatser. Genom utvecklingen av de nya lokalerna kommer handelsplatsen att kunna erbjuda ett bredare utbud samt tillföra nya arbetstillfällen i regionen.

"Vi är mycket glada över denna utveckling. Det visar på vår starka tro på och engagemang för den sydsvenska marknaden. Att kunna teckna ett avtal för en ny Snabbgross och uppföra en ytterligare byggnad är ett tecken på vår kontinuerliga strävan efter att utveckla och förbättra handelsplatsen Härlöv”, säger Benny Andersson, affärsutvecklingschef vid Svenska Handelsfastigheter.

”Vi fortsätter vår satsning med att modernisera vårt butiksnät och vi är mycket glada över att kunna växa på Skånemarknaden och i Kristianstad. Med en ny och modern lokal i ett attraktivt handelsområde ser vi fram emot att kunna växa ytterligare tillsammans med ortens restaurang- och företagskunder, där vi genom ett brett sortiment, låga priser och förmånliga öppettider kan skapa ett starkt helhetserbjudande”, säger Per Engström, Marknad- och E-handelschef vid Snabbgross.

Byggarbetena inleds under hösten och planeras vara slutförda mot slutet av nästa år.

Benny Andersson, Affärsutvecklingschef, Svenska Handelsfastigheter
benny.andersson@handelsfastigheter.se

Per Engström, Marknad- och E-handelschef, Snabbgross
per.engstrom@axfood.se