Förvärvar handelsfastighet vid Hälsingeportens handelsområde i Hudiksvall

Svenska Handelsfastigheter förvärvar en fastighet vid Hälsingeportens handelsområde i Hudiksvall av ROPH Invest. Handelsfastigheten har en uthyrningsbar yta om cirka 8 700 kvm med ett årligt hyresvärde om cirka 9,5 Mkr. Parterna har enats om att inte ange köpeskillingen.

Den nya handelsplatsen Hälsingeporten ligger strategiskt vid södra infarten till Hudiksvall längs E4:an. Hälsingeportens huvudbyggnad är under uppförande och beräknas stå klar under september-oktober 2017. Fastigheten är fullt uthyrd och bland hyresgästerna märks Rusta, Jysk, Jula, Elgiganten och Burger King.

”Starka hyresgäster, ett bra läge och en sammanhållen handelsplats gör detta till en bra första etablering för oss i Hudiksvall. Tillväxtpotentialen i kommunen kommande år bedöms som intressant och vi ser fram emot att arbeta tillsammans med kommunen och lokala aktörer kring den framtida utvecklingen av området”, säger Staffan Unge, transaktions- och affärsutvecklingsansvarig vid Svenska Handelsfastigheter.

Tillträde beräknas till september-oktober 2017.

Advokatfirman Glimstedt och advokatfirma Bird & Bird har varit rådgivare till Svenska Handelsfastigheter. JLL och Lindahl har varit rådgivare till säljaren.

Staffan Unge, Affärsutvecklingsansvarig Svenska Handelsfastigheter
E-post: staffan.unge@handelsfastigheter.se.