Rekryterar Fredrik Johansson som regionchef, Birgitta Burman som koordinator

Stockholm den 8 februari 2024

Svenska Handelsfastigheter stärker organisationen genom att rekrytera två nya medarbetare med lång erfarenhet av fastighetsbranschen. Fredrik Johansson rekryteras till posten som Regionchef Syd medan Birgitta Burman rekryteras till rollen som avtals- och förvaltningskoordinator.

Fredrik Johansson kommer närmast från rollen som affärsutvecklingschef vid fastighetsrådgivaren TAM Group. Fredrik har under närmare 15 år arbetat på ICA Fastigheter bland annat som förvaltare, förvaltningschef och fastighetsutvecklare. Han har tidigare även arbetat på Briggen och MKB Fastighets AB.

Birgitta Burman kommer närmast från Fastighetsägarna och har dessförinnan arbetat på Newsec och AMF Fastigheter.

Det är med stor glädje jag meddelar att Fredrik Johansson blir vår nya regionchef i Syd. Jag är glad att vi har kunnat attrahera två så kunniga medarbetare som Fredrik och Birgitta, som båda har lång erfarenhet av fastighetsbranschen”, säger Thomas Holm, vd för Svenska Handelsfastigheter.

Båda påbörjar sin anställning senast den 6 maj.

Thomas Holm, vd, Svenska Handelsfastigheter

Svenska Handelsfastigheter är en fastighetsägare som i samverkan med detaljhandeln utvecklar attraktiva handelsplatser. Företagets ägare och finansiering är långsiktig vilket ger möjlighet att driva verksamheten med ett långsiktigt perspektiv. Till bolagets största ägare hör Kåpan Pensioner, Fjärde AP-fonden samt Länsförsäkringar Liv. Läs mer på www.handelsfastigheter.se