Rekryterar Maria Huss till rollen som Regionchef Öst

Stockholm den 15 mars 2021

Svenska Handelsfastigheter har rekryterat Maria Huss till rollen som Regionchef Öst. Maria Huss är civilingenjör med en gedigen fastighetsbakgrund, senast från Mind Retail där Maria arbetade på uppdrag av fastighetsägare och kommuner med utveckling och strategisk rådgivning främst inom handel. Dessförinnan har Maria arbetat hos Axfast och Nordstjernan med transaktioner, förvaltning och utveckling.

”Svenska Handelsfastigheter fortsätter växa vilket skapar behov av att stärka organisationen. Med sin långa erfarenhet av förvaltning och etableringsfrågor inom handel och kommer Maria att förstärka vårt team och arbetet med att vidareutveckla Region Öst”, säger Monica Fallenius, fastighetsdirektör för Svenska Handelsfastigheter.

”Svenska Handelsfastigheter har genom sitt kundfokuserade och entreprenörsdrivna arbetssätt på kort tid lyckats bli en ledande aktör inom externhandel. Jag är glad över att nu ha anslutit till teamet och ser fram emot att vara med och bidra till bolagets fortsatta tillväxt”, säger Maria Huss.

Maria Huss tillträdde sin roll den 1 mars 2021.

Svenska Handelsfastigheter skapar, utvecklar och förvaltar starka handelsplatser i nära samverkan med ledande detaljister och med särskilt fokus på externa handelslägen. Under de senaste fem åren har bolagets fastighetsportfölj vuxit från 3 Mdr kronor till 10,5 Mdr kronor.

Monica Fallenius, Fastighetsdirektör Svenska Handelsfastigheter
E-post: monica.fallenius@handelsfastigheter.se