Svenska Handelsfastigheter rekryterar Anna Jepson som ny CFO

Svenska Handelsfastigheter rekryterar Anna Jepson som ny CFO. Anna har haft ledande poster som ekonomi- och controllerchef i bygg- och fastighetsbranschen på bland annat Skanska och Arwidsro, fd Granen och kommer närmast från rollen som CFO vid fastighetsbolaget Exerton.

”Vi är glada över att kunna rekrytera Anna som med sin kunskap och erfarenhet utgör en rejäl förstärkning i det fortsatta arbetet med att utveckla bolaget. Anna har över tio års erfarenhet som ledare och ansvarig inom ekonomi och finans samt portfölj- och investeringsanalys”, säger Lennart Sten, VD för Svenska Handelsfastigheter.

”Svenska Handelsfastigheter har ett starkt entreprenörsdriv och spännande framtidsmöjligheter. Bolaget har stabila och långsiktiga ägare och med en ambitiös tillväxtagenda ser jag verkligen fram emot att få ansluta till teamet”, säger Anna Jepson.

Anna tillträder sin nya roll i februari 2020.

E-post: thomas.holm@handelsfastigheter.se