Svenska Handelsfastigheters obligation börjar handlas på torsdag den 13 april

Som tidigare har kommunicerats har styrelsen för Svenska Handelsfastigheter fattat beslut om notering av obligationer på Nasdaq Stockholm. Nasdaq Stockholm har godkänt Svenska Handelsfastigheters ansökan om upptagande till handel och första handelsdag för obligationerna är planerad till i morgon, torsdag, den 13 april 2017.

Den 21 mars 2017 meddelade Svenska Handelsfastigheter att bolaget utfärdat ett obligationslån med en låneram om högst 3,1 miljarder kronor för upplåning i den svenska marknaden. Lånet är icke-säkerställt och löper med en fast ränta om 7,5 procent med slutligt förfall den 31 januari 2025. Låneramen säkerställer Svenska Handelsfastigheters långsiktiga finansiering av förvärv samt den fortsatta utvecklingen av verksamheten.

Prospektet avseende obligationslånet är som tidigare meddelats godkänt och registrerat av Finansinspektionen och finns på Svenska Handelsfastigheters hemsida (www.handelsfastigheter.se).

Thomas Holm, vVD Svenska Handelsfastigheter
E-post: thomas.holm@handelsfastigheter.se

Denna information är sådan information som Svenska Handelsfastigheter är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 april 2017 kl. 14.15 CET.

Taggar: