Tecknar åtta nya hyresavtal på vardera tio år med Rusta

Svenska Handelsfastigheter har tecknat åtta nya hyresavtal på vardera tio år med detaljhandelskedjan Rusta. Avtalen avser handelsplatser i Växjö, Skövde, Katrineholm, Mora, Falun, Bollnäs, Hudiksvall och Örnsköldsvik. Avtalen omfattar totalt knappt 16 500 kvm handelsyta.

”Vi är väldigt glada över att kunna stötta Rusta med handelsytor på platser med flöden och större volymer. Samarbetet innebär att Rusta är en av våra största hyresgäster samtidigt som Rusta är ett viktigt inslag i den butiksmix som vi gärna ser vid våra handelsplatser”, säger Thomas Holm, vice vd för Svenska Handelsfastigheter.

Förlängningen av hyresavtalen gäller från och med den 1 maj 2019 och innebär att snitthyrestiden i Svenska Handelsfastigheters portfölj ökar till 5,4 år.

”Svenska Handelsfastigheter har en god förståelse för våra behov och erbjuder lokaler på platser som är intressanta för oss. Butikslokalerna är lättillgängliga och väl anpassade för vår verksamhet. Vi ser fram emot att långsiktigt fortsätta utveckla vårt samarbete med Svenska Handelsfastigheter”, säger Jozef Khasho, CSO vid Rusta koncernen.

Thomas Holm, vice vd Svenska Handelsfastigheter

Knud Lauridsen, Regionansvarig Mitt