Tecknar femåriga avtal med Candy World i Västerås och Norrköping

Svenska Handelsfastigheter har tecknat två femåriga hyresavtal med Candy World i Västerås respektive Norrköping. Avtalen avser en sammanlagd butiksyta om drygt 1 800 kvm, varav drygt 1 000 kvm utgörs av Västeråsbutiken. Butiksöppningarna är planerade till december i Västerås respektive oktober i Norrköping.

Butiken i Västerås ligger i Erikslund medan butiken i Norrköping är belägen vid Ingelsta Handelsområde.

”Vi ser verkligen fram emot att öppna i Norrköping och Västerås tillsammans med Svenska Handelsfastigheter som vi redan jobbar med i Gävle och vi lovar att båda butikerna blir en upplevelse utöver det vanliga i branschen”, säger Kent Långström, grundare och delägare av Candy World.

”Norrköping och Västerås är stora städer med stark handel som vi tror väldigt mycket på”, säger Stefan Sundvall, grundare och delägare av Candy World.

Candy World erbjuder ett sortiment av konfektyr, drycker och tobaksprodukter. Företaget har cirka 50 anställda och omsatte under 2023 cirka 300 miljoner kr, vilket motsvarar en ökning om 37 procent jämfört med 2022.

”Vi är glada att kunna välkomna Candy World till Västerås och Norrköping. Butiksöppningarna är ännu ett exempel på hur vi stöttar handlare och kedjor när de ska expandera vidare, baserat på vår rikstäckande närvaro i hälften av Sveriges 290 kommuner”, säger Maria Huss, Regionchef Mitt vid Svenska Handelsfastigheter.

Maria Huss, Regionchef Mitt
maria.huss@handelsfastigheter.se
+46 70 320 80 88

Thomas Holm, vd, Svenska Handelsfastigheter