Tecknar femårigt hyresavtal med Candy World i Hemlingby i Gävle

Stockholm den 11 april 2022

Svenska Handelsfastigheter har tecknat ett femårigt hyresavtal med butikskedjan Candy World & King of snus. Lokalen ligger i Hemlingby i södra Gävle och är på drygt 650 kvm. Invigning planeras ske i sommar.

”Det har varit en dröm länge att hitta rätt läge i Gävle och få öppna Candy World & King of snus i min andra hemstad. Jag hoppas att Gävleborna kommer att tycka om vår butik”, säger Kent Långström grundare och delägare till Candy World & King of snus.

”Vi är glada att välkomna Candy World & King of snus till Hemlingby, där butiken blir granne med Systembolaget. Vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete då kedjan är inne i en expansionsfas i norra Sverige”, säger Emil Stålknapp, förvaltare vid Svenska Handelsfastigheter.

”Vi har kommit till Gävle för att investera och är även nyfiken på Valbo handelsområde, men nu ska vi först öppna i Hemlingby som vi lovar blir en upplevelse utöver det vanliga i branschen”, säger Stefan Sundvall grundare och delägare till Candy World & King of snus.

Butiken i Hemlingby är kedjans tredje etablering med siktet inställt på att butiken ska omsätta 50 miljoner kronor inom fem år.

Emil Stålknapp, förvaltare

emil.stalknapp@handelsfastigheter.se