Tecknar sexårigt avtal med XXL Sport & Vildmark vid Boländerna i Uppsala

Svenska Handelsfastigheter är stolta över att meddela ingåendet av ett spännande sexårigt hyresavtal med den framstående sport- och fritidskedjan XXL för en ny destination vid den livliga handelsplatsen Boländerna i Uppsala. Det nya avtalet, som omfattar 2 530 kvadratmeter av premiumhandelsyta, markerar starten på ett fördjupat samarbete och ett utvidgat handelserbjudande som kommer att berika konsumentupplevelsen avsevärt.

XXL:s nyöppning sker på torsdag den 22 augusti och förväntas bli ett strålande tillskott till Boländernas redan imponerande urval av butiker. Denna utveckling bekräftar vårt åtagande att kontinuerligt förbättra och diversifiera shoppingupplevelsen för alla våra besökare.

"Att välkomna XXL till Boländerna stärker vår position som en toppdestination för shopping i Uppsala. Detta samarbete, som nu är vårt tredje avtal med XXL, förstärker vår gemensamma vision om att skapa en levande och attraktiv handelsmiljö. Vi är entusiastiska över de nya möjligheter som vårt växande partnerskap med XXL kommer att föra med sig", säger Carolina Enhörning, fastighetsförvaltare vid Svenska Handelsfastigheter.

Från XXL:s sida uttrycker Anders Lindblom, VD för XXL Sverige, sin optimism: "Vi är både glada och stolta över att introducera vårt nyaste koncept i Uppsala för både nya och gamla kunder. Det nya läget i Boländerna erbjuder en idealisk plats för vår expansion. Vi ser fram emot att fortsätta vara destinationen för allt inom sport och friluftsliv i en inspirerande och modern shoppingmiljö".

Carolina Enhörning, Förvaltare Mitt
carolina.enhorning@handelsfastigheter.se

Thomas Holm, vd, Svenska Handelsfastigheter

Svenska Handelsfastigheter är en fastighetsägare som i samverkan med detaljhandeln utvecklar attraktiva handelsplatser. Företagets ägare och finansiering är långsiktig vilket ger möjlighet att driva verksamheten med ett långsiktigt perspektiv. Bolagets största ägare är Kåpan Pensioner och Fjärde AP-fonden. Läs mer på www.handelsfastigheter.se