Tecknar tioårigt avtal med Lager 157 för Bolandcity i Uppsala

Svenska Handelsfastigheter har ingått ett tioårigt hyresavtal med modekedjan Lager 157 vid handelsplatsen Bolandcity i Uppsala. Avtalet avser en butiksyta om knappt 2 200 kvm med en planerad butiksöppning till den 12 december 2024.

”Alltid lika glädjande att kunna hjälpa en av våra hyresgäster till ännu en etablering. Detta är det tolfte hyresavtalet som vi tecknar med Lager 157 och vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete och vidare expansion tillsammans”, säger Thomas Holm, vd för Svenska Handelsfastigheter.

”Fantastiskt roligt att tillsammans med Svenska Handelsfastigheter återigen få chans att etablera vårt koncept och vara med och utveckla starka handelsplatser. Det ska bli spännande att ta Bolandcity in i framtiden”, säger Jonas Ivarsson, tillväxt-, och etableringschef vid Lager 157.

Bolandcity ligger strategiskt vid E4:ans södra infart till Uppsala och har attraherat en rad butiker, livsmedelskedjor och restauranger till handelsplatsen, bland dem City Gross, Eko, Flugger, Arken Zoo och Systembolaget.

Thomas Holm, vd, Svenska Handelsfastigheter

Carolina Enhörning, fastighetsförvaltare
carolina.enhorning@handelsfastigheter.se

Svenska Handelsfastigheter är en fastighetsägare som i samverkan med detaljhandeln utvecklar attraktiva handelsplatser. Företagets ägare och finansiering är långsiktig vilket ger möjlighet att driva verksamheten med ett långsiktigt perspektiv. Bolagets största ägare är Fjärde AP-fonden och Kåpan Tjänstepensionsförening. Läs mer på www.handelsfastigheter.se