Tecknar tioårigt hyresavtal med Willys i Tornby handelsområde i Linköping

Stockholm den 3 juni 2020

Svenska Handelsfastigheter tecknar ett tioårigt hyresavtal med Willys avseende en butik i Tornby handelsområde i norra Linköping. Avtalet gäller cirka 3 800 kvm med beräknad öppning under det andra halvåret 2021.

Hyresavtalet avser lokaler i en projektfastighet som Svenska Handelsfastigheter förvärvade i maj. Till övriga hyresgäster i fastigheten hör Skopunkten och Care of Beds. Hyresgästanpassningarna kommer att påbörjas så snart som möjligt. Efter etableringen av Willys är fastigheten fullt uthyrd.

”Jag är väldigt glad att Willys valt oss och jag ser fram emot att få välkomna dem till våra lokaler. Tornby handelsområde är attraktivt vilket denna uthyrning är ett bevis på”, säger Jöran Rydberg, affärsutvecklare på Svenska Handelsfastigheter. ”Vi ser goda möjligheter till fortsatt värdeskapande genom aktiv förvaltning i de två fastigheter som vi nyligen förvärvade i Tornby”.

Genom etableringen i Tornby stärks samarbetet med Axfood och dess koncept Willys, som är hyresgäst hos Svenska Handelsfastigheter på ytterligare nio orter. Svenska Handelsfastigheter finns i drygt 60 kommuner över hela landet.

Tornby är ett väletablerat handelsområde med över 5 miljoner besökare per år.

Jöran Rydberg, affärsutvecklare
Joran.rydberg@handelsfastigheter.se