Tecknar tioårigt hyresavtal om knappt 2 000 kvm med Lidl i Västerås

Svenska Handelsfastigheter har tecknat ett tioårigt hyresavtal om knappt 2 000 kvm med Lidl Sverige vid Erikslunds handelsområde i Västerås. Svenska Handelsfastigheter kommer i samarbete med Lidl att genomföra hyresgästanpassningar under våren och inflyttning beräknas till tredje kvartalet 2018.

”Vi är glada och stolta över att teckna vårt första hyresavtal med Lidl. Butikskedjans etablering i Erikslund kommer bidra till att stärka hela handelsområdet. Med hyresavtalet lägger Svenska Handelsfastigheter grunden till ett som vi hoppas, långsiktigt och nära samarbete med Lidl som befinner sig i en intressant och expansiv fas”, säger Staffan Unge, affärsutvecklingsansvarig vid Svenska Handelsfastigheter.

”Etableringen är i enlighet med vår långsiktiga strategi. Lidl har som mål att utöka till 200 butiker till och med 2020 och butiken i Västerås blir ett välkommet tillskott i expansionen. Vi letar kontinuerligt efter nya spännande lägen”, säger Johan Vennerström, fastighetschef region mitt och norr på Lidl Sverige.

Sammantaget finns cirka 160 butiker och 200 000 kvm handelsyta i Erikslund, som ligger i västra Västerås. Handelsområdet har cirka 10 miljoner besökare årligen och valdes så sent som 2015, för tredje året i rad, till Årets handelsområde av kunderna.

Staffan Unge, Affärsutvecklingsansvarig Svenska Handelsfastigheter
E-post: staffan.unge@handelsfastigheter.se.