Tecknar två tioåriga avtal med Go Bananas respektive Hitio Gym i Linköping

Svenska Handelsfastigheter tecknar två tioåriga hyresavtal om sammantaget 3 000 kvm med Go Bananas respektive Hitio Gym i Tornby handelsområde i Linköping. Därmed är de båda fastigheterna i Tornby som Svenska Handelsfastigheter förvärvade i maj 2020 fullt uthyrda på långa avtal till starka aktörer.

Godiskedjan Go Bananas kommer att hyra en lokal om drygt 1 900 kvm med planerad öppning i oktober i år. Hitio Gym kommer att hyra en lokal om knappt 1 100 kvm med planerad öppning i januari 2022.

Nyetableringarna är en del i en större satsning bolaget gjort på Tornbys handelsområde som innebär att även Willy:s, Dogman och Chop Chop kommer att öppna i höst.

Tornby är ett väletablerat handelsområde i norra Linköping med över 5 miljoner besökare per år.

Förvärv av vakanta eller delvis vakanta fastigheter i starka handelsområden som vi hyr ut till ledande detaljhandelsföretag och uppgraderar ur ett hållbarhetsperspektiv är en del av Svenska Handelsfastigheters affärsidé.

Svenska Handelsfastigheter är etablerad i mer än 100 kommuner över hela landet och har en balansomslutning om cirka 14 Mdr kr.

Cecilia Karlström, uthyrningsansvarig
cecilia.karlstrom@handelsfastigheter.se