Utökar beståndet i Ystad genom förvärv av fristående handelsfastighet

Svenska Handelsfastigheter förvärvar en fristående handelsfastighet i Ystad, nära det tidigare Södra skånska regementet. Handelsfastigheten har en uthyrningsbar yta om knappt 4 300 kvm med ett årligt hyresvärde strax under 5 Mkr. Köpeskillingen uppgår till 67 miljoner kronor och säljare är ett danskt kommanditsällskap.

Fastigheten är belägen längs E65/Dragongatan med ICA och Elgiganten som hyresgäster. Förvärv av fristående livsmedelsbutiker utgör ett inslag i Svenska Handelsfastigheters riskspridning.

”Vi har sedan tidigare ett bra samarbete med ICA och Elgiganten och vi hoppas inom kort ha klart med ytterligare en aktör på fastigheten”, säger Staffan Unge, transaktions- och affärsutvecklingsansvarig vid Svenska Handelsfastigheter.

Tillträde skedde idag den 31 mars 2017.

Svenska Handelsfastigheter har sedan tidigare en handelsfastighet i Ystad som förhyrs av Willy:s

Detta är Svenska Handelsfastigheters fjärde förvärv i år efter att tidigare ha förvärvat handelsfastigheter i Falun, Skövde och Linköping.

Staffan Unge, Affärsutvecklingsansvarig Svenska Handelsfastigheter
E-post: staffan.unge@handelsfastigheter.se.