Välkomnar ILVA till Härlövs Handelsplats i Kristianstad

Svenska Handelsfastigheter tecknar ett sjuårigt hyresavtal med det danska inredningsföretaget ILVA avseende lokaler i en fastighet på Härlövs Handelsplats i Kristianstad. Avtalet gäller butiksytor om cirka 1 900 kvm med beräknad öppning 1 juli 2021.

Hyresavtalet avser lokaler i en nyproducerad del av en fastighet som Svenska Handelsfastigheter färdigställt under hösten 2020. I och med etableringen av ILVA är fastigheten fullt uthyrd. Härlövs handelsplats är väletablerat och utöver ILVA finns även Stora Coop, Rusta, Stadium Outlet, Nordic Wellness, KungSängen, Flügger Färg, Apoteket Kronan och Dogman representerade i området.

”Det känns väldigt roligt att ILVA har valt att samarbeta med oss för sin satsning och första butik i Sverige på många år. Härlövs Handelsplats är attraktiv och etableringen av ILVA blir ett bra komplement till det redan starka utbudet i området”, säger Benny Andersson, förvaltningschef, Region Syd på Svenska Handelsfastigheter.

”Vi har potential att nå ut till många fler människor och bli ännu mer kända i Sverige. Vi är redo att växa mer och expansion är den primära vägen”, säger Rami Jensen, VD för ILVA.

Svenska Handelsfastigheter är representerat i 66 kommuner över hela landet.

E-post: thomas.holm@handelsfastigheter.se

Benny Andersson, Regionchef Syd Svenska Handelsfastigheter