Välkomnar KungSängen till Ingelsta Marknad i Norrköping

Stockholm den 6 april 2021

Svenska Handelsfastigheter har tecknat hyresavtal med sängkedjan KungSängen avseende butikslokaler på Ingelsta Marknad i Norrköping. Avtalet gäller ytor om cirka 730 kvm med beräknad invigning i slutet av maj 2021.

Lokalerna på Ingelsta Marknad utgör den sjunde butiken som KungSängen hyr i Svenska Handelsfastigheters bestånd. Ingelsta är Norrköpings största handelsområde med ett butiksutbud bestående av bland annat Media Markt, Dollarstore, XXL, Biltema och EKO Stormarknad.

”Vi ser framemot att välkomna KungSängen till Ingelsta Marknad. Det känns spännande att vara med och stötta dem långsiktigt i deras fortsatta expansion”, säger Thomas Holm, vVD Svenska Handelsfastigheter. ”Vi ser goda möjligheter till fortsatt värdeskapande genom aktiv förvaltning i fastigheten på Ingelsta Marknad.”

”Vi har ett bra läge i handelns centrum, med nära anslutning till både Norrköping city och E4:an. Det blir en stor ljus butik med vårt nya butikskoncept, där vi dessutom kommer introducera ett par uppgraderingar som blir först i landet”, säger Nicklas Thuvesson, försäljningschef KungSängen.

E-post: thomas.holm@handelsfastigheter.se

Cecilia Karlström, Uthyrningsansvarig Svenska Handelsfastigheter