Svenska Hem öppnar i Västerås.

Den 16 april öppnar möbelkedjan Svenska Hem en ny butik. Denna gång i Västerås.

I närheten av ett större bostadsområde ca 6 km väster om centrum kommer den nya Svenska Hem-butiken att slå upp sina portar.

– Västerås är Sveriges femte största stad, över 130 000 människor bor där, så visst finns det utrymme för en ny, inspirerande möbelbutik, säger Markus Chaib, VD för Svenska Hem.

Butiken på 2300kvm kommer att ha stort fokus på välkända möbelvarumärken men även inredningsdetaljer så som accessoarer.

Svenska Hem-butiken kommer att drivas av Ann-Charlotte Ström, som har många år i branschen.

– Svenska Hem har ett mycket tilltalande sortiment med stor bredd och fokus på kvalité. Vi har tagit konceptet ytterligare en nivå genom att ge starka varumärken utrymme och möjlighet att visa upp sig på ett intressant och spännande sätt. Vi hoppas på så sätt kunna bjuda kunderna på en upplevelse, vart du än går i butiken.

Självklart lägger vi också stor vikt vid service och hög produkt¬kännedom för att möta våra kunder på ett professionellt sätt avslutar Ann-Charlotte Ström, ägare.

Svenska Hems bildarkiv hittar du här:

Användarnamn: reklam
Lösenord: 0405

För mer information, kontakta Anna Karlsson, marknadschef och presskontakt för Svenska Hem.

Mail: anna.karlsson@svenskahem.se

Om Svenska Hem
Svenska Hem består av 30 inredningshus och är Sveriges fjärde största aktör inom möbler och heminredning. Svenska Hem har funnits på marknaden sedan 1960. Huvudkontoret ligger i Jönköping och det totala antalet anställda i kedjan är idag 400 personer.

Taggar: