Tre stora möbelkedjor i samarbete.

Report this content

Svenska Hem tillsammans med Möbelmästarna har inlett ett samarbete med Möbelgruppen kring logistik och inköp. Resultatet blir en starkare organisation som kan erbjuda ett större utbud av kvalitativa produkter.

– Vi har sedan 2009 samarbetat med Möbelmästarna kring de här bitarna och med årens gång vunnit stora fördelar och även utökat samarbetspunkterna. Därför känns det riktigt bra nu när vi blir tre och därigenom en ännu starkare aktör på marknaden, säger Linda Carlsson, ordförande för Svenska Hem.

– Konkurrensen är stor bland möbelkedjorna idag. Med gemensamma inköp kan vi öka våra volymer och därigenom behålla priserna på en konkurrenskraftig nivå, säger Henric Blomsterberg, ordförande i Möbelmästarna.

Sammanlagt kommer de tre kedjorna ha över 70 butiker på mer än 50 orter runt om i Sverige.

- Vi kommer behålla våra tre separata varumärken. Skillnaden för våra kunder kommer främst att märkas på ett bredare utbud och en attraktiv prisbild, avslutar Bengt Persson, ordförande i Möbelgruppen.

Bengt Persson
Ordförande Möbelgruppen
Linda Carlsson
   Ordförande Svenska Hem
Henric Blomsterberg
Ordförande Möbelmästarna

Möbelgruppen

Inom Möbelgruppen finns det 7st inredningshus, samtliga i södra delen av landet, och har funnits sedan 1998. Ägare är Ekeby Möbelaffär, Bromölla Möbelaffär, Bror Pehrssons Möbler samt Nilssons Möbler i Svedala. Ett unikt eget sortiment finns samlat under varumärket MER HEMMA som lanserades våren 2015.

Möbelmästarna

Möbelmästarna startade 1986 och består av 35 butiker över hela landet. De har en slimmad organisation med huvudkontor i Malmbäck, Småland. Möbelmästarna erbjuder ett brett sortiment i alla prisklasser och arbetar för att din vardag ska bli vackrare och bättre.

Svenska Hem

Svenska Hem består av mer än 30 inredningshus och är Sveriges fjärde största aktör inom möbler och heminredning. Svenska Hem har funnits på marknaden sedan 1960. Huvudkontoret ligger i Jönköping och det totala antalet anställda i kedjan är ca 400 personer.

För mer information, kontakta Anna Karlsson, marknadschef och presskontakt för Svenska Hem.

Telefon: 036-36 89 81. Mail:
anna.karlsson@svenskahem.se

Taggar: