Biskopen i öppet panelsamtal om frihet

På lördag bjuder biskop Antje Jackelén in till ett öppet panelsamtal om frihet. Evenemanget är ett inslag i biskopens visitation i Skytts kontrakt som inleddes igår. Hela visitationen avslutas med en Lovsångsmässa på lördag eftermiddag.

Rubriken på det öppna samtalet är ”Vad är frihet?”. Förutom biskop Antje medverkar: - Ulf Bingsgård – kommunstyrelsens ordförande i Trelleborg - Madeleine Brandin – arkitekt och författare - Lars-Ingvar Ljungman – kommunstyrelsens ordförande i Vellinge Plats: Musikskolans konsertsal i Vellinge Tid: Lördagen den 10 oktober kl. 14.00 Allmänheten hälsas välkommen. För media finns platser reserverade längst fram. - Jag ser fram emot ett spännande och givande samtal med intressanta paneldeltagare och engagerad publik. Ordet ”frihet” beskriver kärnan i kristendomen och begreppet är också på olika sätt förknippat med just Trelleborg och Vellinge, säger biskop Antje Jackelén. Kl. 16.00 avslutas biskopens visitation med en Lovsångsmässa i Vellinge kyrka. Media hälsas välkomna att närvara vid visitationen! Komplett program finns bifogat. Fakta Skytts kontrakt omfattar Trelleborgs och Vellinges kommuner. Visitation innebär att biskopen besöker församlingar eller pastorat för att utöva tillsyn, lyssna och ge råd och inspiration. Detta ingår i biskopens uppdrag och ledarskap.