INBJUDAN TILL PRESSTRÄFF Tidskapsel placeras i Domkyrkoforums grund

Under sommaren har grundläggningsarbetet för Domkyrkoforum vid Lunds domkyrka påbörjats. Som en hälsning till framtiden placeras en tidskapsel i husets betongplatta. Detta sker vid en pressträff på torsdag, den 26 augusti.

Grundläggningsarbetet för det nya Domkyrkoforum som Domkyrkorådet bygger vid Lunds domkyrka kommer snart att slutföras. Vid en pressträff på torsdag kommer biskop Antje Jackelén och domprost Håkan E Wilhelmsson att packa en tidskapsel som placeras i husets betongplatta. Tidskapseln, som blir en tidsmarkör för år 2010, ska bland annat ge en bild av Lunds domkyrka, den kristna tron och staden Lund. Eftersom kapseln inte kommer att öppnas förrän huset en dag rivs blir den som en hälsning till framtidens lundabor.

Dag, tid och plats:
Torsdag den 26 augusti kl. 12.30.
Samling utanför entrén till Magasinet (på Arkenhusets baksida), Kungsgatan 3

Medverkande:
- Biskop Antje Jackelén, ordförande i Domkyrkorådet
- Domprost Håkan E Wilhelmsson
- Christer Larsson, ordförande i Domkyrkorådets fastighetsutskott

Välkommen!

För mer information:
Rickard Bonnevier, informatör Lunds domkyrkoförsamling, telefon 046-35 87 41
Daniel Bramsell, pressekreterare Lunds stift, telefon 046-15 55 23

Svenska kyrkan
Domkyrkorådet i Lund
Telefon: 046-15 56 11

Lunds domkyrka är en egen juridisk person vars egendom förvaltas av ett eget organ, Domkyrkorådet i Lund. Biskopen är självskriven ordförande och domprosten vice ordförande.