PRESSINBJUDAN BOKLANSERING

På tisdag den 25 maj släpps boken "Uppdrag ärkebiskop. Samtal med Anders Wejryd" (Cordia). Välkommen till Östra station, järnvägsrestaurangen, Valhallavägen 77 i Stockholm kl. 17.00! Ackreditering krävs – se nedan.

Anders Wejryd är Svenska kyrkans ärkebiskop sedan 2006. I intervjuboken Uppdrag ärkebiskop. Samtal med AndersWejryd kliver han fram som teolog, i en form där han stortrivs: samtalet. Journalisten David Berjlund frågar, skriver, opponerar sig. Han möter en milt motvillig makthavare som mest av allt är människa. Samtalet handlar om äktenskap, makt i kyrkan, homosexualitet, hopp i en förtvivlad klimatkris, möte med änglar, fåniga biskopsmössor, tron på Jesus, gudstjänsten som drama, skolavslutningar i kyrkan – för att nämna några saker. Möt ärkebiskop Anders Wejryd och författaren David Berjlund i samtal med förläggaren, Lars Hillås. Efter bokpresentationen blir det tillfälle till frågor. Förlaget bjuder på lättare förtäring. För ackreditering: Skicka namn, redaktion och mobiltelefonnr senast fredag 21 maj till ärkebiskopens pressekreterare Ewa Almqvist: ewa.almqvist@svenskakyrkan.se eller via sms till 0705-469677. OBS! Ackreditering krävs!. För mer information om boken och förlaget: Recensionsexemplar av den tryckta boken beställs hos AnnKatrin Larsson, lanseringsansvarig på Verbum Förlag AB, tfn 070-571 66 18, e-post: AnnKatrin.Larsson@verbum.se. Nedladdningsbara pressbilder på Anders Wejryd finns på www.svenskakyrkan.se/ikon/press – sök på ”Wejryd”. Bokens omslag hittar du på www.cordia.se/pressrum