Ny direktör för Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation

Report this content

Helén Källholm, 52 år, har idag utsetts till ny direktör och chef för Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation. Hon är civilekonom och har de senaste åren arbetat i högre chefsbefattningar på Ersta diakoni i Stockholm.

– Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation har det senaste året förstärkt kompetensen inom våra huvudsakliga verksamhetsområden arbetsgivarfrågor, personalpolitik samt stöd och rådgivning inom begravningsverksamheten. Med Helén får vi en erfaren chef och ledare som kan fortsätta utveckla organisationen i nära samverkan med våra medlemmar över hela landet, säger Karin Israelsson som lett styrelsens rekryteringsarbete. – Jag är mycket glad över förtroendet jag fått! I dag arbetar jag på Ersta diakoni som idémässigt står nära och har anknytning till Svenska kyrkan. Det är en spännande utmaning att nu ta steget till att arbeta med frågor som har avgörande betydelse för Svenska kyrkans församlingar och stift runt om i landet, säger Helén Källholm. Hon tillträder sin nya tjänst den 15 augusti 2010 och efterträder Torbjörn Zygmunt som går i pension.

Taggar: