Charlotte Wäreborn Schultz ny Vd för Svenska Lokaltrafikföreningen

Charlotte Wäreborn Schultz har utsetts som Vd för Svenska Lokaltrafikföreningen, SLTF. Hon efterträder Mona Boström som nyligen tillträtt som landstingsdirektör i Stockholms läns landsting.

Charlotte kommer närmast från Öhrlings Pricewaterhouse Coopers där hon varit strate-gisk rådgivare när det gäller verksamhetsutveckling inom offentlig sektor. Tidigare var hon landstingsdirektör i Jämtlands läns landsting och biträdande landstingsdirektör i Landstinget i Värmland.

Hon är även medförfattare till boken ”Riv Stuprören! Om strukturer, attityder och ledarskap i våra organisationer”.

- Vi i styrelsen är glada över att vi snabbt fått en ny Vd med gedigen kompetens och erfa-renhet och som kan fortsätta det förnyelse- och utvecklingsarbete som SLTF är mitt uppe i. Charlotte har ett starkt fokus på samverkan vilket är mycket betydelsefullt när det gäller att samla alla de aktörer som rör kollektivtrafikens utveckling, säger SLTFs ordfö-rande Ingemar Karlsson.

- Det känns mycket spännande och utmanande att ha fått det här förtroendet. Kollektiv-trafiken har en mycket stor betydelse i samhället och för många människor. Att få vara med och driva utvecklingen inom trafikområdet i samverkan över alla gränser ska bli mycket roligt, säger Charlotte Wäreborn Schultz.

Charlotte börjar den 9 augusti på SLTF.

För ytterligare information:
Ingemar Karlsson, ordförande, SLTF, 070-580 87 05