Arbetsmarknadsminister Hillevi Engström besöker McDonald’s

McDonald’s Lindvreten och McDonald’s Business School i Skärholmen gästas imorgon, fredagen 31 maj, av arbetsmarknadsminister Hillevi Engström.

I samband med besöket kommer arbetsmarknadsministern att träffa medarbetare på McDonald’s för ett öppet samtal om deras erfarenheter av arbetsmarknaden. Därefter sker ett besök på McDonald’s Business School där många av företagets egna utbildningar hålls.

McDonald´s är Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare och har stor erfarenhet av att rusta ungdomar för framtiden. Varje år anställer McDonald’s cirka 3 000 medarbetare, många unga och utan tidigare arbetslivserfarenhet. För många är McDonald’s den första kontakten med arbetslivet och en viktig språngbräda i karriären, men även början på en framgångsrik karriär i företaget. Cirka 30 procent av medarbetarna har utländsk bakgrund och ungefär 100 nationaliteter och 65 olika språk finns representerade.

Tid och plats för besöket:
Tid: 09.30–10.30
Plats: McDonald’s Lindvreten, Kungenskurvaleden 1, 141 75 Kungens kurva

Tid: 10.45–11.30
Plats: McDonald’s Business School, Lindvretsvägen 9, 127 85 Skärholmen

Media är välkomna att delta under hela besöket. Anmäl ditt deltagande till Frida Berg. Medtag presslegitimation.

Frida Berg, presschef McDonald’s, telefon: 070-354 85 05, mail: media@se.mcd.com.

Om McDonald’s i Sverige Med cirka 220 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges mest besökta restaurangkedja. McDonald’s har ca 12 000 medarbetare och är Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Varje dag besöker ca 435 000 gäster någon av våra restauranger. Över 80 procent av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. McDonald’s är idag restaurangbranschens enskilt största inköpare av svenskt nötkött. Sedan 2010 är McDonald’s certifierat av Astma- och Allergiförbundet inom ramen för Tryggare mat, som enda restaurangkedja i Sverige. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Twitter och Facebook.