Christina Richter utökar - tar över McDonald’s Stattena

Christina Richter, som idag driver fem stycken McDonald’s i Helsingborg och Ängelholm, köper McDonald’s Stattena den 1 december, en restaurang som hon själv öppnade för nitton år sedan. I och med köpet driver Christina Richter nu samtliga restauranger i Helsingborg och befäster sin position som en av norra Skånes största arbetsgivare för unga.

I år firar Christina Richter trettio år inom McDonald’s. Hon började som medarbetare när hon var 18 år och blir den 1 december franchisetagaren som äger och driver sex restauranger. Hon öppnade själv restaurangen i Stattena under nittiotalet och är stolt över att nu äga restaurangen i norra Helsingborg.

– Det känns som att cirkeln är sluten nu när jag får driva den restaurang som jag själv öppnade en gång i tiden. Restaurangen ger mig ytterligare en möjlighet att fortsätta utveckla mina medarbetare och bidra till Helsingborgsregionens tillväxt, säger Christina Richter, franchisetagare för McDonald’s i Helsingborg och Ängelholm.

Christina Richters restauranger har 350 medarbetare och är en av de största privata ungdomsarbetsgivarna i närområdet.

För många unga är McDonald’s den första kontakten med arbetsmarknaden. Jag har själv kunnat växa tillsammans med McDonald’s under trettio år och idag ger jag samma möjlighet till hundratals unga. Att bidra med en första rad i deras cv och att hjälpa dem växa och utvecklas är det bästa med jobbet, säger Christina Richter.

Se även bifogat foto på Christina Richter

För mer information eller pressvisning, kontakta:
Christina Richter, franchisetagare McDonald’s i Helsingborg, tel: 076-858 09 89, e-post: christina.richter@se.mcd.com
Frida Berg, presschef på McDonald’s, tel: 070-354 8505, e-post: media@se.mcd.com

Med cirka 220 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. McDonald’s har ca 12 000 medarbetare och är Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Varje dag besöker ca 435 000 gäster någon av våra restauranger. Över 80 procent av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. McDonald’s är idag restaurangbranschens enskilt största inköpare av svenskt nötkött. Sedan 2010 är McDonald’s certifierat av Astma- och Allergiförbundet inom ramen för Tryggare mat, som enda restaurangkedja i Sverige. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Twitter och Facebook.