Momspromenad till McDonald’s med Annie Lööf och Eskil Erlandsson: 100 nya Stockholmsjobb på McDonald’s

Idag besökte Centerpartiets partiledare och tillika näringsminister, Annie Lööf, samt landsbygdsminister, Eskil Erlandsson (C), McDonald’s för att lyssna på hur företaget ska använda det utrymme som momssänkningen ger. Sammantaget över hela riket räknar McDonald’s med att anställa ytterligare 600 personer under 2012 enbart tack vare momssänkningen. Som en direkt följd av momsreformen genomför McDonald’s nu en stor rekryteringsdag den 18 februari i Stockholm. Flera av McDonald’s restauranger i Stockholmsregionen går ihop för att totalt hitta 100 nya medarbetare.

McDonald’s på Vasagatan i Stockholm gästades idag av ministrarna Annie Lööf (C) och Eskil Erlandsson (C). Ministrarna fick höra att McDonald’s med sina totalt 219 restauranger i Sverige redan har inlett jakten på nya medarbetare. I Stockholmsregionen är tanken att 100 nya medarbetare ska rekryteras inom kort. McDonald’s bjuder nu in kandidater till en stor rekryteringsdag som ska hållas på Stockholm Waterfront Congress Centre 18 februari.

– Som en följd av momssänkningen ser vi ett behov av att snabbt rekrytera hundratalet nya medarbetare till Stockholmsområdet. Intresset är stort för att jobba på McDonald’s, redan idag har över 1000 personer anmält sig till vår rekryteringsdag i februari, säger Raymond Mankowitz, kommunikationsdirektör på McDonald’s.

Totalt räknar McDonald’s med att anställa ytterligare 600 personer under 2012 enbart tack vare momssänkningen, varav 100 nya arbetstillfällen i Stockholmsregionen. McDonald’s har dessutom sänkt priserna på sina mest populära produkter sedan 1 januari 2012.

Raymond Mankowitz, mobil: 070-354 85 03, e-post: raymond.mankowitz@se.mcd.com
Frida Berg, Presschef, mobil: 070-354 85 05, e-post: frida.berg@se.mcd.com

För mer utförlig information om prissänkningarna och nyrekryteringarna, besök www.mcdonalds.se.

Med 219 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. 80 procent av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. McDonald’s har ca 12 000 medarbetare i Sverige, varav många är unga. Det gör McDonald’s till Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Bland medarbetarna finns ca 100 nationaliteter representerade.  Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Twitter och Facebook.