Nu är Voice of McDonald’s i Sverige avgjord: Kajsa Hallin har McDonald’s stjärnröst!

Den svenska juryn med Andreas Carlsson i spetsen har utsett 17-åriga Kajsa Hallin från Kinna till vinnare av svenska Voice of McDonald’s. Kajsa kommer att representera McDonald’s Sverige i London i mitten av september med sin tolkning av We are dreams, en specialskriven låt signerad Andreas Carlsson och Jörgen Elofsson.

Voice of McDonald’s är en av världens största sång- och artisttävlingar, trots att den enbart är för McDonald’s medarbetare. För första gången har det genomförts en svensk uttagning. I konkurrens med närmare 40 bidrag har den svenska juryn, med stjärnan Andreas Carlsson som ankare, utsett Kajsa Hallin till vinnare med motiveringen: Kajsa har en unik sångförmåga och närvaro när hon sjunger. Hon har en fantastisk röst, en egen ton och tolkade We are dreams på ett sätt som fängslade hela juryn. Hon är den solklara vinnaren av svenska Voice of McDonald’s!

- Detta är det största som hänt mig, det är helt fantastiskt att jag vunnit. Jag är så glad att jag nästan spricker. Musik betyder allt för mig, min dröm är att kunna leva på musiken och bli känd, även utanför Sverige. Att få resa till London och fortsätta i tävlingen känns verkligen som att ta ett steg närmare att uppfylla det, säger Kajsa Hallin, vinnare av Voice of McDonald's i Sverige

- Jag är otroligt stolt över att vi har så många talangfulla medarbetare som varje dag gör ett fantastiskt jobb på restaurangerna. Det är vår uppgift att ta tillvara på dessa talanger, vare sig det handlar om att inspirera och ge förutsättningar för dem att växa inom företaget, eller våga satsa på sina drömmar om att bli en världsstjärna, säger Raymond Mankowitz, McDonald's kommunikationsdirektör och jurymedlem.

I mitten av september ska Kajsa Hallin representera McDonald’s Sverige i London med sin tolkning av We are dreams. Låten är specialskriven av Andreas Carlsson och Jörgen Elofsson för svenska Voice of McDonald’s. Hon kommer att tävla i gruppen för norra Europa mot de vinnande bidragen från England, Irland, Danmark, Norge och Finland. Om Kajsa tar hem den tävlingen kommer hennes låt att vara ett av fyra europeiska bidrag som är med och gör upp om slutsegern i den globala finalen i Florida i maj nästa år.

Engagemanget för tävlingen har varit stort både bland McDonald’s egna medarbetare och publikt. Tävlingssajten har sedan april haft nästan 100 000 sidvisningar och på Facebook drygt 3,5 miljoner exponeringar, vilket visar på ett mycket stort intresse. Läs mer om Voice of McDonald’s på: www.mcdonalds.se/voice

Se Kajsas vinnarversion av We are dreams här.
Ladda ner Kajsas vinnarversion av We are dreams här.

Raymond Mankowitz. kommunikationsdirektör på McDonald's, mobil: 070-354 85 03, e-post: raymond.mankowitz@se.mcd.com
Frida Berg, presschef på McDonald’s, mobil: 070-354 8505, e-post: frida.berg@se.mcd.com

Med 221 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. Varje dag besöker ca 430 000 gäster någon av våra restauranger. Ca 80 procent av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare.