Sven Söderbaum med familj tar över McDonald’s Eurostop i Halmstad

Sven Söderbaum med familj, som idag driver McDonald’s i Halmstad City, Falkenberg, Mellbystrand och två restauranger i Varberg, tar över McDonald’s restaurang Eurostop i Halmstad. I och med köpet driver nu Söderbaums totalt sex stycken restauranger och har cirka 350 anställda.

Sven Söderbaum tog över sin första McDonalds-restaurang för tjugo år sedan. Hans restauranger kommer varje år att ha cirka 4 miljoner gäster.

-          Det känns väldigt roligt att ha blivit tillfrågad att ta över restaurangen Eurostop i Halmstad. Tack vare läget nära E6:an och närheten till handelsområdet är restaurangen ett bra komplement till vår andra restaurang i Halmstad City, säger Sven Söderbaum, franchisetagare på McDonald’s.

Från och med mars har Sven Söderbaum med familj totalt 350 medarbetare på sina restauranger. Därmed är Söderbaums en av de största privata ungdomsarbetsgivarna i Halland och ger ungdomar den hett eftertraktade arbetslivserfarenheten.

-          För många unga är McDonald’s den första kontakten med arbetsmarknaden. Att kunna erbjuda unga en första rad i CV:t samt möjlighet att växa och utvecklas är något jag brinner för, säger Sven Söderbaum.

Se även bifogat foto på Sven Söderbaum.

Faktaruta
Namn: Sven Söderbaum
Ålder: 67 år
Född: Varberg
Familj: Sonen Peter, dottern Cia och svärsonen Patric (som alla jobbar inom familjeföretaget)
Yrke: Franchisetagare McDonald’s
Antal anställda: cirka 350

Kontakt:
Sven Söderbaum, franchisetagare McDonald’s, 070 354 83 98
Håkan Ström, tf presschef Svenska McDonald’s, 070 354 85 05

Om McDonald’s i Sverige Med cirka 220 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. McDonald’s har ca 12 000 medarbetare och är Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Varje dag besöker ca 435 000 gäster någon av våra restauranger. Över 80 procent av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. McDonald’s är idag restaurangbranschens enskilt största inköpare av svenskt nötkött. Sedan 2010 är McDonald’s certifierat av Astma- och Allergiförbundet inom ramen för Tryggare mat, som enda restaurangkedja i Sverige. Läs mer på www.mcdonalds.seeller följ oss på Twitter och Facebook.