Sverige vidare i Voice of McDonald’s: Nu siktar svenska Kajsa Hallin på segern i en avvärldens största sång- och artisttävlingar!

I onsdags kväll segrade 17-åriga Kajsa Hallin från Kinna i Voice of McDonald's i London. Hennes tolkning av We are dreams charmade juryn som enhälligt utsåg henne till vinnare för region norra Europa. Kajsa är nu en av 16 finalister från hela världen som gör upp om slutsegern i den globala finalen i Florida i april nästa år.

I början av september utsågs Kajsa Hallin till vinnare i den svenska deltävlingen av Voice of McDonald's, en av världens största sång- och artisttävlingar och i onsdags representerade hon Sverige i delfinalen för norra Europa, där hon alltså tog hem segern med sin tolkning av specialskrivna We are dreams. Hon utsågs av en enhällig jury som utvärderade alla bidrag efter sång, framträdande och scennärvaro.

- Kajsa gjorde ett suveränt framträdande. För oss på McDonald's är det otroligt kul att få se en stjärna tändas och att få följa den resan. Att se duktiga medarbetare satsa, växa och ta ett steg närmare sina drömmar är verkligen roligt, oavsett om det är på våra restauranger eller på en scen. Nu vi håller tummarna för att Kajsa gör om sin bragd i USA i vår, säger Lotta Björk, McDonald's personaldirektör och medlem av juryn i London.

- Det här överträffar mina vildaste fantasier. Aldrig hade jag trott att min inspelning med mobilkameran för ett halvår sedan skulle bli en biljett till att få uppträdda live inför 20 000 människor. Att få uppträda med We are dreams som är skriven av Andreas Carlsson och Jörgen Elofsson, som annars jobbar med världsstjärnor, är en dröm i sig, säger Kajsa Hallin, överlycklig segrare i Voice of McDonald's i gruppen för norra Europa.

I april nästa år genomförs den globala finalen i Florida i USA. Kajsa kommer att fortsätta att tävla med We are dreams, en låt som är specialskriven av Andreas Carlsson och Jörgen Elofsson för den svenska deltävlingen i Voice of McDonald’s. Första pris i den globala finalen är 25 000 dollar. Dessutom donerar McDonald’s 1 000 dollar till det Ronald McDonald Hus som ligger närmast restaurangen där finalisten arbetar. I Kajsas fall blir det Ronald McDonald Hus i Göteborg, nära Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus.

Om Voice of McDonald’s
Voice Of McDonald’s är en internationellt erkänd musiktävling, för McDonald’s cirka 1,6 miljoner medarbetare världen över, som sedan länge har fått stor uppmärksamhet. I år hölls för första gången en svensk uttagning, där alla anställda på McDonald's kunde medverka genom att ladda upp sitt bidrag via Youtube. Samtliga bidrag publicerades på www.mcdonalds.se/voice där en omröstning inleddes. Bland de fyra finalister som fick spela in We are dreams under en heldag med Andreas Carlsson i Stockholm, utsågs Kajsa Hallin som Sverigevinnare av en jury. Engagemanget för tävlingen har varit stort, med närmare 40 inskickade bidrag, nästan 100 000 sidvisningar på hemsidan och drygt 3,5 miljoner exponeringar på Facebook.

Läs mer om Voice of McDonald’s och se Kajsas vinnarversion av We are dreams här.

Ladda ner Kajsas vinnarversion av We are dreams här.

Frida Berg, presschef på McDonald’s, mobil: 070-354 85 05, e-post: frida.berg@se.mcd.com

Med 221 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. Varje dag besöker ca 430 000 gäster någon av våra restauranger. Ca 80 procent av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare.