Årets försäkringsgala – Insurance Awards 2012!

De vinnande bolagen är:

Skandia Liv - Årets livförsäkringsbolag

Vardia - Årets sakförsäkringsbolag

Söderberg & Partners - Årets försäkringsförmedlare – liv

Insplanet - Årets försäkringsförmedlare - sak

If - Årets marknadsföringsinsats i försäkringsbranschen

Svedea - Årets innovation i försäkringsbranschen

Juryns hederspris tilldelades Anders Lundström, vd för Min Pension.

Läs vinnarmotiveringen för varje bolag på www.insuranceawards.se

De nominerade bolagen i respektive kategori var:

Årets livförsäkringsbolag
AMF, Folksam, Nordnet, Skandia Liv, Änke- och Pupillkassan

Årets sakförsäkringsbolag
Chartis, If, Tre Kronor, Trygg-Hansa, Vardia

Årets försäkringsförmedlare – liv
Capitalis Tailor, Hjerta, Max Matthiessen, Säkra, Söderberg & Partners

Årets försäkringsförmedlare – sak
Aon , Brim, Insplanet, JLT, Söderberg & Partners

Årets marknadsföringsinsats i försäkringsbranschen
Dina Försäkringar, Folksam, If, SEB Trygg Liv, Trygg-Hansa

Årets innovation i försäkringsbranschen
Agria, CAB Plan, If, Skandia, Svedea

- Det har varit ett svårt arbete att utse vinnarna bland de nominerade bolagen, som alla gjort fantastiska insatser under 2011. Samtidigt är det väldigt roligt att försäkringsbranschen har så många idérika och framgångsrika bolag, säger Georg Ebert, juryns ordförande och redaktör för tidningen Risk & Försäkring.

- Försäkringsbranschen är trots sin storlek ganska anonym. Genom att varje år utse årets bolag i branschen vill vi bidra till att höja försäkringsbranschens anseende och samtidigt belysa några av alla de bra saker som sker i branschen, säger Caroline Spets, vvd för Svenska Nyhetsbrev.

Det är tredje året som försäkringsgalan Insurance Awards genomförs på Nalen i Stockholm. Prisutdelningen leddes av konferencier Johan Wester och den efterföljande galamiddagen avnjöts av över 200 gäster.

Arrangör av Insurance Awards är Sveriges ledande publikation för försäkringsbranschen, Risk & Försäkring i samarbete med IFU, en del av IFL vid Handelshögskolan i Stockholm.

Årets jury bestod av:

Annika Creutzer, expert på privatekonomi, pensioner och försäkringar, Georg Ebert, redaktör för tidningen Risk & Försäkring, Ola Hellblom, redaktör för tidningen Pensioner & Förmåner, Lars Nordstrand, erfaren vd inom både liv- och sakförsäkring, Hedda Hiller, expert på utvecklingsprojekt inom försäkring och sparande, Klas Ottosson, enhetschef för IFU på Handelshögskolan i Stockholm, samt Sara Rosengren, forskare inom marknadsföring och kommunikation.

För mer information, kontakta eventchef Yvonne Kappel på Svenska Nyhetsbrev, tel: 08-54 600 527.

Risk & försäkring är den ledande publikationen för försäkringsbranschen med unika dagliga affärsnyheter via e-post och Internet samt via den tryckta tidningen Risk & Försäkring.

Svenska Nyhetsbrev är Sveriges ledande leverantör av oberoende affärsnyheter inom försäkring, pensioner, fond och bank, pharma, telekom och energi. Vi ger dig oberoende och kvalificerade affärsnyheter om din bransch via tryckta tidningar, dagliga onlinebrev samt i form av seminarier och möten.

Svenska Nyhetsbrev har varit verksamt sedan 1991 och ingår sedan 2008 i Bisnode-koncernen, ledande leverantör av främst digital affärsinformation i Europa.

IFU erbjuder högre utbildning inom försäkring och är en del av IFL vid Handelshögskolan Stockholm. IFL är en av Europas ledande aktörer inom executive education.

Taggar: