Årets försäkringsgala – Insurance Awards 2013!

Report this content

Årets vinnare i sex olika klasser utses på årets försäkringsgala Insurance Awards. Fem bolag i försäkringsbranschen är nominerade i varje kategori. Vilka bolag tar hem priserna i år?

För fjärde året i rad arrangeras försäkringsgalan Insurance Awards.  Galan går av stapeln 24 april 2013 kl. 17.30 på Berns i Stockholm. Konferencier är Mikael Tornving.

Arrangör är Sveriges ledande publikation för försäkringsbranschen, Risk & Försäkring i samarbete med IFU, en del av IFL vid Handelshögskolan i Stockholm.

Under kvällen delas utmärkelser ut till försäkringsbranschen i sex kategorier:

• Årets livförsäkringsbolag
  • Årets skadeförsäkringsbolag
  • Årets försäkringsförmedlare – liv
  • Årets försäkringsförmedlare - sak
  • Årets marknadsföringsinsats i försäkringsbranschen
  • Årets innovation i försäkringsbranschen

Vinnarna utses av en jury bestående av sju personer med mycket god inblick i försäkringsbranschen. Under kvällen delar juryn även ut ett hederspris till en person i försäkringsbranschen som utmärkt sig särskilt.

De fem nominerade företagen i respektive kategori är:

Årets livförsäkringsbolag:

• Compricer
  • Söderberg & Partners
  • Willis

Årets innovation i försäkringsbranschen:

• AIG
  • InsureSec
  • SPK
  • Svenska Kyrkans Arbetsgivarorganisation
  • Trygg-Hansa

Årets marknadsföringsinsats i försäkringsbranschen:

• Danica Pension
  • Dina Försäkringar
  • If
  • ICA Banken
  • Skandia

För mer information, kontakta eventchef Yvonne Kappel på Svenska Nyhetsbrev, tel: 08-54 600 527 eller gå in på www.insuranceawards.se

Risk & Försäkring är den ledande publikationen för försäkringsbranschen, med tidningen Risk & Försäkring och unika dagliga affärsnyheter via nyhetsbrevet Risk & Försäkring. Läs mer på www.riskochforsakring.se.

Svenska Nyhetsbrev är Sveriges ledande leverantör av oberoende affärsnyheter inom försäkring, pensioner, fond och bank, läkemedel, telekom och energi. Vi ger dig oberoende och kvalificerade affärsnyheter om din bransch via tidningar, dagliga nyhetsbrev brev via e-post, smartphone och på våra nyhetssajter samt i form av seminarier och möten.

Svenska Nyhetsbrev har varit verksamt sedan 1991 och är ett dotterbolag till Bonnier Business Press International sedan april 2013.

IFU erbjuder högre utbildning inom försäkring och är en del av IFL vid Handelshögskolan Stockholm. IFL är en av Europas ledande aktörer inom executive education.

Taggar: