Vinnarna årets försäkringsgala – Insurance Awards 2013!

Årets vinnare i Insurance Awards 2013 är utsedda.

Vid försäkringsbranschens stora gala Insurance Awards som gick av stapeln på Berns igår, den 24 april, utsågs sex bolag i försäkringsbranschen till vinnare i var sin kategori.

De vinnande bolagen är:

-          Årets livförsäkringsbolag: Folksam

-          Årets skadeförsäkringsbolag: AIG

-          Årets försäkringsförmedlare – liv: Söderberg & Partners

-          Årets försäkringsförmedlare – sak: Brim

-          Årets innovation i försäkringsbranschen: Svenska Kyrkans Arbetsgivarorganisation

-          Årets marknadsföringsinsats i försäkringsbranschen: Skandia

Juryns hederspris tilldelades Nils Bacos, pensionsexpert och författare, för sin folkbildningsinsats inom pensionsområdet.

Läs vinnarmotiveringen för varje bolag på www.insuranceawards.se

Fem bolag var nominerade i varje kategori.

Nominerade till Årets livförsäkringsbolag

Afa Försäkring, AMF, Brummer Life, Folksam, Skandia

Nominerade till Årets skadeförsäkringsbolag

AIG, If, Länsförsäkringar Sak, Trygg-Hansa, WaterCircles Sverige AB

Nominerade till Årets försäkringsförmedlare – liv

1826 Försäkra, Akademikerförsäkring, Cerberus, Max Matthiessen, Söderberg & Partners

Nominerade till Årets försäkringsförmedlare – sak

Allians, Brim, Compricer, Söderberg & Partners, Willis

Nominerade till Årets innovation i försäkringsbranschen

AIG, InsureSec, SPK, Svenska Kyrkans Arbetsgivarorganisation, Trygg-Hansa

Årets marknadsföringsinsats i försäkringsbranschen

Danica Pension, Dina Försäkringar, ICA Banken, If, Skandia

- Många bolag har gjort enastående insatser under 2012, och det har verkligen inte varit lätt att utse vinnare. Vi i juryn är ändå mycket nöjda att ha enats om sex bolag som utmärkt sig extra mycket under året, säger Georg Ebert, juryns ordförande och redaktör för tidningen Risk & Försäkring.

- Insurance Awards har visat sig vara ett både seriöst och festligt sätt att uppmärksamma allt bra som görs i försäkringsbranschen. En bransch som allt för sällan får beröm för sin kreativitet och framåtanda, säger Caroline Spets, vvd för Svenska Nyhetsbrev.

Det är fjärde året som försäkringsgalan Insurance Awards genomförs, i år för första gången på Berns i Stockholm. Prisutdelningen leddes av konferencier Mikael Tornving och galamiddagen avnjöts av över 200 gäster.

Arrangör av Insurance Awards är Sveriges ledande publikation för försäkringsbranschen, Risk & Försäkring i samarbete med IFU, en del av IFL vid Handelshögskolan i Stockholm.

Årets jury bestod av

Per Andelius, försäkringsjurist med över 30 års erfarenhet från försäkringsbranschen, Annika Creutzer, expert på privatekonomi, pensioner och försäkringar, Boualem Djehiche, professor i matematisk statistik med inriktning på försäkring och finans på KTH, Georg Ebert, redaktör för tidningen Risk & Försäkring, Ola Hellblom, redaktör för tidningen Pensioner & Förmåner, Klas Ottosson, enhetschef för IFU på Handelshögskolan i Stockholm, samt Sara Rosengren, forskare inom marknadsföring och kommunikation på Handelshögskolan i Stockholm.

För mer information, kontakta eventchef Yvonne Kappel på Svenska Nyhetsbrev, tel: 08-54 600 527 eller gå in på www.insuranceawards.se

Risk & Försäkring är den ledande publikationen för försäkringsbranschen, med unika affärsnyheter via tidningen Risk & Försäkring och dagliga nyhetsbrevet Risk & Försäkring. Läs mer på www.riskochforsakring.se.

Svenska Nyhetsbrev är Sveriges ledande leverantör av oberoende affärsnyheter inom försäkring, pensioner, fond och bank, läkemedel, telekom och energi. Vi ger dig oberoende och kvalificerade affärsnyheter om din bransch via tidningar, dagliga nyhetsbrev brev via e-post, smartphone och på våra nyhetssajter samt i form av seminarier och möten.

Svenska Nyhetsbrev har varit verksamt sedan 1991 och är ett dotterbolag till Bonnier Business Press International sedan april 2013.

IFU erbjuder högre utbildning inom försäkring och är en del av IFL vid Handelshögskolan Stockholm. IFL är en av Europas ledande aktörer inom executive education.