• Svenska Nyttobostäder/

Information med anledning av att ALM Equity offentliggjort att ALM Equity ingått avtal angående avyttring av tillgångarna från Svenska Nyttobostäder

ALM Equity offentliggjorde idag den 2 augusti via pressmeddelande ”ALM Equity avyttrar 60 procent av tillgångarna från Svenska Nyttobostäder till en fond förvaltad av Aermont Capital för 1,9 mdkr och bildar gemensamt bolag för vidare expansion” att ALM Equity ingått avtal angående avyttring av tillgångarna från Svenska Nyttobostäder till ett bolag som ägs gemensamt av ALM Equity och en fond förvaltad av Aermont Captial. Affären är villkorad av att fusionen mellan ALM Equity och Svenska Nyttobostäder genomförs.

För information gällande avyttringen hänvisar Svenska Nyttobostäder till information från ALM Equity som kommunicerats via pressmeddelande och finns publicerad på ALM Equitys hemsida.

Rickard Gerdin, CFO
rickard.gerdin@nyttobostader.se

Om Svenska Nyttobostäder

Svenska Nyttobostäder utvecklar, äger och förvaltar fastigheter med nyproducerade och kvadratsmarta lägenheter i Stockholm. Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ).