• Svenska Nyttobostäder/

Svenska Nyttobostäder AB (publ) ansöker om avnotering från Nasdaq First North Growth Market villkorat av att Bolagsverket lämnar tillstånd att verkställa fusionen med ALM Equity AB (publ)

Som tidigare meddelats har Svenska Nyttobostäder AB (publ) ("Svenska Nyttobostäder") och ALM Equity AB (publ) ("ALM Equity" och tillsammans "Bolagen") antagit en gemensam fusionsplan avseende ett samgående mellan Svenska Nyttobostäder och ALM Equity genom en aktiebolagsrättslig fusion ("Fusionen"). Med anledning av Fusionen har Svenska Nyttobostäder idag, den 8 augusti 2024, ansökt om avnotering från Nasdaq First North Growth Market, villkorat av att Bolagsverket lämnar tillstånd att verkställa fusionsplanen. Givet att sådant tillstånd lämnas och att Fusionen slutförs, ska sista dag för handel i Svenska Nyttobostäders aktier på Nasdaq First North Growth Market vara den 23 augusti 2024.

Rådgivare

Svenska Nyttobostäder har anlitat Advokatfirma DLA Piper Sweden KB som legal rådgivare i samband med Fusionen.

För ytterligare information, kontakta:

Emma Norburg, styrelseordförande
emma.norburg@outlook.com
+46 70 305 78 03

Informationen lämnades, enligt ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 augusti 2024 kl. 08:00.

Om Svenska Nyttobostäder

Svenska Nyttobostäder utvecklar, äger och förvaltar fastigheter med nyproducerade och kvadratsmarta lägenheter i Stockholm. Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ).