Förslag till val av styrelse SOL

FÖRSLAG TILL VAL AV STYRELSE I SVENSKA ORIENT LINIEN Inför ordinarie bolagsstämma, som hålles torsdagen den 4 maj, kl 16.00 på bolagets kontor i Göteborg, föreslår aktieägare som företräder ca 45% av rösterna och ca 20% av kapitalet (Lennart Bylock m bolag, Imperial Shipping Ltd och Navalmar Transportes Maritimos Lda) nyval av Enrico Bogazzi, Hans Erikson och Michael Kjellberg samt omval av Kent Flodberg och Peter Weitemeyer. Lennart Bylock har avböjt omval. Enrico Bogazzi representerar rederiet Navalmar Transportes Maritimos Lda, Hans Erikson är VD i Svenska Orient Liniens dotterbolag SOL Lines AB och Michael Kjellberg är hälften-delägare i Imperial Shipping Ltd samt VD och delägare i Gothenburg Chartering AB. För ytterligare information vänligen kontakta VD Kent Flodberg, telefon 031-64 54 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/19/20000419BIT00970/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/19/20000419BIT00970/bit0002.pdf