Nytt samarbete för Svenska Orient Linien

Nytt samarbete för Svenska Orient Linien Svenska Orient Linien har via sitt joint-venture SolNiver Lines träffat en princip-överenskommelse med det polska rederiet Pol-Levant Shipping Lines Ltd om trafiksamarbete mellan Norden och Medelhavet. Pol-Levant bedriver linjetrafik med fyra RoRo-fartyg från bl a Finland, Sverige, Polen och Danmark till främst Egypten, Libanon och Syrien. Samarbetet innebär att Pol-Levant och SolNiver Lines kommer att kunna erbjuda sina kunder utökade och bättre trafikmöjligheter. Gemensamma agentorganisationer kommer att marknadsföra de två rederierna. Pol-Levant kommer därvid att från 2001 utse Svenska Orient Linien (SOL) som agent för Sverige. För SOL betyder detta större verksamhetsvolymer och att man erbjuder marknaden en utökad service från två välkända och erkända linjer med transporter till och från Israel, Grekland, Turkiet, Egypten, Cypern, Syrien, Libanon och länderna i norra Afrika. Göteborg den 15 november 2000 SVENSKA ORIENT LINIEN AB (publ) För ytterligare information vänligen kontakta Kent Flodberg, VD, Svenska Orient Linien AB (publ), telefon 031-64 54 80 eller Karl Roesner, VD, SolNiver Lines KB, telefon 0706-29 54 05 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/15/20001115BIT00680/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/15/20001115BIT00680/bit0002.pdf