Svenska Rallyt AB växlar upp

Report this content

Kraven på VM-arrangörerna blir allt tuffare. Därför agerar nu Svenska Rallyt AB och heltidsanställer Glenn Olsson som vd.
– Glenn har gjort ett fantastiskt jobb så vi är väldigt glada att framöver få disponera honom på heltid, säger Svenska Rallyts ordförande Lars Österlind.

Glenn Olsson har hittills delat sin tid mellan att vara vd för Sveriges största återkommande evenemang, Rally Sweden, och att vara utvecklingschef i Hagfors kommun samt vd för Uvåns Näringslivscenter. Under dessa år har mycket hänt - inte minst har förutsättningarna i rally-VM förändrats. I och med Svenska Rallyt AB:s nya treårsavtal med promotorn för rally-VM vill bolaget jobba ännu mer offensivt.
– Jag ser fram emot att få fokusera mer på ett och samma uppdrag och få chansen att fortsätta utveckla bolaget och evenemangen. Mycket är ännu ogjort och potentialen är enorm, säger Glenn Olsson.

Jobbet som vd handlar mycket om att knyta rätt kontakter både lokalt, nationellt och internationellt. Och i Svenska Rallyts styrelse är man nöjda över att nu få en heltidsanställd vd.
– Glenn har på sin korta tid byggt upp ett stort internationellt kontaktnät och ett framgångsrikt samarbete med våra intressenter och samarbetspartners. Minst lika viktigt är hans arbete med kommuner och regioner i både Sverige och Norge, säger ordförande Lars Österlind.

Glenn Olsson har varit vd på deltid i Svenska Rallyt AB sedan hösten 2011 då bolaget fick nya huvudägare som i sin tur tillsatte ny styrelse och vd.

Lars Österlind, ordförande Svenska Rallyt AB, 070-592 96 17
Glenn Olsson, vd Svenska Rallyt AB, 070-269 10 68