Flygresor.se nominerad till ”Sveriges bästa företag”

Report this content

En ny tävling avslöjar svenska folkets favoritföretag. Flygresor.se kan utses till vinnare.

I mars koras Sveriges bästa företag.Tävlingen drivs av Schibsted, ägare till bland annat Aftonbladet, Blocket och Svenska Dagbladet. Den svenska flygsöktjänsten Flygresor.se är ett av de företag som svenska folket älskar mest och blev därför förhandsnominerad.

– Det är hedrande. Det är roligt att vårt företag uppmärksammas och gillas av svenskarna. Det finns ett behov av vår tjänst och med den hjälper vi att pressa priserna på flygresor. Genom oss kan du enkelt få en överblick över vad som finns på marknaden och jämföra olika aktörer, något som annars kan vara ganska krångligt, säger Mattias Nyman, VD för Flygresor.se.

För att få fram vilka företag som är svenskarnas favoriter gör Schibsted en undersökning i två steg. I det första steget gjordes en förstudie där 1317 personer i Sverige svarade. I den fick personerna bland företag med liknande produkter och tjänster välja ut tre favoriter. Utifrån resultaten kommer en större undersökning att genomföras, där 8000-10000 personer deltar. Den 17 mars koras Sveriges bästa företag – både svenskarnas absoluta favorit och vinnare inom olika branscher.

– Resultatet i förstudien är en vägledning inför den stora undersökningen. Syftet är att säkerställa att vi mäter rätt företag. Alltså inte nödvändigtvis de som är börsnoterade,utan svenskarnas riktiga favoriter, säger Daniel Wägerth, en av grundarna till utmärkelsen.

SverigesBästaFöretag.se kommer du från december till februari kunna läsa om de förhandsnominerade företagen. Det kommer finnas både intervjuer med kunder som berättar varför de föredrar företagen och med personer som jobbar på företagen, som berättar hur de jobbar för att vara moderna aktörer.

– Vi ska berätta historier bortom själva produkten eller tjänsten som säljs, säger Daniel Wägerth.

Fakta Flygresor.se

Flygresor.se är en prisjämförelsesajt för flygresor. Där kan du söka och jämföra priser hos alla de resebyråer och flygbolag som säljer flygresor. Du köper sedan resan hos respektive flygbolag eller resebyrå.

• På sajten kan du också söka på mer avancerade resor som innehåller många stopp med mera. Du kan även dela och bjuda in vänner till resor. Flygresor.se ägs av Etraveli, en av de största e-handelsföretagen inom resor online.

• Flygresor.se har funnits sedan 2007 i Sverige och är den överlägset största och mest populära prisjämförelsesajten för flygresor.

Kontakt Flygresor.se

Mattias Nyman, VD
mattias@flygresor.se

Kontakt Schibsted