Petra Albuschus ny styrelsemedlem i Svenska Retursystem

Report this content

På Svenska Retursystems stämma i april utsågs Petra Albuschus till ny styrelseledamot och förstärker därmed med ytterligare kompetens inom logistik- och affärsutveckling.

Petra Albuschus, Logistikdirektör ICA Sverige, är sedan april i år ny ledamot i Svenska Retursystems styrelse. Med sin bakgrund kommer Petra Albuschus att bidra med ytterligare kompetens inom logistik- och affärsutveckling

-       Svenska Retursystem har en central roll i den svenska dagligvarubranschen och jag ser fram emot att vara delaktig i bolagets och systemets fortsatta utveckling. Det finns stora möjligheter att fortsätta utveckla branschens varuhantering och expandera systemet än mer, säger Petra Albuschus, Logistikdirektör ICA Sverige.

Petra Albuschus har en lång och bred erfarenhet från dagligvarubranschen. Hon har tidigare varit en del av Procter & Gamble där hon under en längre tid drivit projekt och arbetat med logistikutveckling för främst snabbrörliga konsumentvaror inom Sverige och Norden.

-       Vi är mycket glada över att få Petra Albuschus som ny styrelseledamot. Hennes gedigna erfarenhet av dagligvaruhandel och logistik kommer att bli ett värdefullt tillskott för oss, säger Hans-Åke Hammarström, Styrelseordförande i Svenska Retursystem.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Conny Swahn, Försäljnings- & Marknadschef
E-post: conny.swahn@retursystem.se

För högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Jessica Lindholm, Marknadskommunikatör
E-post: jessica.lindholm@retursystem.se

Svenska Retursystem förenklar, effektiviserar och miljöanpassar den svenska dagligvarubranschen genom att driva och utveckla emballagesystem som bygger på återanvändning istället för engångsanvändning. Grundidén är att konsumentprodukterna ska levereras i returenheter som hela tiden återanvänds i ett system till fördel för miljön i stället för att levereras i engångsemballage. Systemet har en snabb tillväxt och i dagsläget levererar och återtar Svenska Retursystem årligen över 114 miljoner returlådor i systemet, vilket motsvarar att över 450 000 enheter dagligen används som lastbärare i branschens varuflöden.

Taggar: