Alpina landslaget stärker upp hårdvarupoolen med Future Eyewear

Från och med 1 juli 2015 är Future Eyewear ny medlem i den alpina poolen med varumärket Bliz och produkter som hjälmar och goggles.

– Det är väldigt kul att alpina landslaget attraherar duktiga leverantörer som skapar förutsättningar för att fler ska kunna ta del av alpin skidåkning samtidigt som våra elitaktiva får bästa förutsättningar att konkurrera på yttersta nivå. Bliz bakgrund som ett svenskt bolag med en stark entreprenörsanda kommer göra samarbetet extra spännande att utveckla de kommande åren, säger Tommy Eliasson Winter, alpin chef Svenska Skidförbundet.

Future Eyewear har skrivit ett 4-årigt avtal med landslaget med start från juli 2015 och som löper till efter alpina VM i Åre 2019.

– För oss i Future Eyewear är det ett spännande steg att bli leverantör till alpina landslaget. Vi får nu via vårt varumärke Bliz möjlighet att synas med goggles och hjälmar på alpina åkare i den absoluta världseliten. Att nu få arbeta med Sveriges bästa alpina åkare kommer också att ge oss feedback på våra produkter, som gör att vi kan fortsätta och utveckla dem till att bli ännu bättre, något som i slutändan gynnar den vanlige konsumenten i vår målgrupp, säger Jan Jonsson, VD Future Eyewear

För ytterligare information kontakta:
Jan Jonsson
Future Eyewear Group Sweden AB
E-post. jan.jonsson@future.se

Tommy Eliasson Winter
Alpin chef Svenska Skidförbundet
E-post: tommy.eliasson@skidor.com

Om Future Eyewear Group Sweden AB
Future Eyewear Group grundades 1984 med försäljning av sol- och läsglasögon. Future Eyewear Group är det ledande företaget på sol-, sport-, & läsglasögon i Norden. Vi är ca 50 anställda i hela koncernen med kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vi distribuerar årligen drygt 2,5 miljoner glasögon och goggles. Future Eyewear Group finns representerade med våra olika varumärken genom distributörer i mer än 15 länder världen över.
För mer information: www.future.se