Glöm inte OSA: träffa våra landslagsstjärnor i alpint, skicross, freestyle, telemark, speedski och snowboard fredag den 17 september

Vintern är snart här – därför vill Svenska Skidförbundet passa på att bjuda in media till en pressträff inför världscup- och VM-säsongen 2010/2011.

Fredagen den 17 september finns möjlighet att träffa landslagen inom alpint, freestyle, skicross, snowboard, speedski och telemark. Följande personer finns på på plats:

Alpint: Anja Pärson, Jessica Lindell Vikarby, Kajsa Kling, Maria Pietilä Holmner, Therese Borssén, Frida Hansdotter, André Myhrer, Markus Larsson, Jens Byggmark, Anton Lahdenperä, Axel Bäck, Hans Olsson, Mattias Hargin samt sportchef Anders Sundqvist, alpin chef Niklas Carlsson, tränare dam Thomas Sjödin, tränare herr Magnus Larsson.

Skicross: Anna Holmlund, Lars Lewén, Michael Forslund och grenansvarig Tommy Eliasson

Freestyle: Jesper Björnlund, Per Spett, Adam Gummesson, Martina Schriwer och förbundskapten Jean-Paul Richard

Speedski: Sanna Tidstrand

Snowboard: Ny grenansvarig presenteras

Telemark: Mattias Wagenius

Vi inleder med kaffe, därefter blir det presskonferens, intervjuer och så avslutar vi med lunch. Varmt välkomna!

Dag: fredag 17 september
Tid: 10.00
Plats: Vattenfalls huvudkontor på Sturegatan 10, 114 36, Stockholm
OSA: till Camilla Sandy:
camilla.sandy@skidor.com, 070-384 95 00

Program:
10.00 kaffe
10.30 presskonferens
11.15 – intervjuer
ca 12.15-13.00 lunch

Alpina landslaget befinner sig på fotoläger i Saas Fee, Schweiz, 19-22 september. Även där finns möjlighet för media att fota och intervjua de alpina världscupåkarna på plats. Kontakta Camilla Sandy för ytterligare information.

Kontaktperson:
Camilla Sandy